Povijest

Oktanski sportovi na području Kvarnera imaju duboke korijene, bogatu i slavnu prošlost, tradiciju koja seže sve do početka prošlog stoljeća. Ipak dvije lokacije u tom cjelokupnom kolažu imaju posebno mjesto.

Preluk i Grobnik simboli su prošlosti i sadašnjosti. Preluk, po mnogočemu jedinstven u svijetu, kada su motocikli u pitanju moguća je tek u automobilistickom žargonu usporedba s Monte Carlom.Tri je desetljeća bio domom brojnih natjecanja, nacionalnih i međunarodnih, koja su s vremenom iz Nagrade Jadrana prerasle u veliku nagradu Jadrana, da bi se 14.rujna 1969.godine ista po prvi puta bodovala za Svjetsko prvenstvo. I tako godinama, sve do kraja 1977 kada je stigla već neko vrijeme najavljivana, a tada i konačno potvrđena zabrana održavanja cestovnih Grand Prix utrka.

Odluka je bila jasna zbog sve većih brzina i u cilju sigurnosti vozača i publike - ubuduće isključivo na motodromima !
Grobničko polje ubrzo je postalo veliko gradilište, u samo nekoliko proljetnih i ljetnih mjeseci 1978. godine na njemu je izrasla staza po strogim svjetskim standardima. Odmah smo je svi nazvali Grobnička ljepotica.

Kalendarom FIM-e posljednja Grand Prix utrka Svjetskog prvenstva 1978 godine bila je predviđena za 17. rujan na Grobniku. Mnogi su sumnjali, ali je održana ! Štoviše, došli su svi, pa i oni koji su već osigurali naslov. Ostalo je zapisano da su svi pobjednici grobničke staze bili Ricardo Tormo ( 50 ccm, Španjolska, Bultaco), Angel Nieto ( 125 ccm, Španjolska, Minarelli ) te dvostruki slavodobitnik Greg Hansford ( 250 i 350 ccm, Austrija, Kawasaki ),
Koji je postao i prvi, apsolutni rekord staze 153,110 km/h.

Do 1990 odvoženo je 13 moto utrka za prvenstvo svijeta a posljednji put 17.lipanj 1990 godine. Prije brutalne agresije na Hrvatsku posljednja velika međunarodna motociklistička utrka održana je 12.svibnja 1991 godine pod nazivom Nagrada Opatije.
Od izgradnje 1978 godine do danas pista zadovoljava stroge kriterije svjetske auto i moto federacije ( FIA i FIM ).
Svake godine sve veći broj vozača posjećuje automotodrom Grobnik od turistickog , europskog pa do svjetskog značaja.

Sa posebnim zadovoljstvom ističemo da je automotodrom svakodnevno u funkciji treninga, testiranja ili određenih manifestacija. Korištenje prelazi 290 dana u 2004. godini a u 2005. očekujemo dostići brojku od 300 dana u godini.
Prisutne su skoro sve marke proizvodača od Mercedesa, Audi, Subaru, Suzuki, Aprilia...).

Od izgradnje 1978 godine do danas pista zadovoljava stroge kriterije svjetske auto i moto federacije ( FIA i FIM ) a posjeduje homologaciju za sve vrste (automobila i motora) organizacija utrka osim F1......

Povijest
Povijest
Click for Rijeka, Croatia Forecast
Calendar 2014
DREIER RACING
BMW
FIM
FIA